KTM X-Bow? Apa Tu?

Keesokan harinya selepas sampai ke kampung mak aku di Kedah, tibalah masanya untuk balik ke Kuala Lumpur. Tapi sebelum tu singgah dulu di Ipoh. So, bermulalah perjalanan ke Ipoh pada 27/10 yang lalu. Hari tu pulak hari Sabtu, Ahad esoknya hari last day bercuti sempena Hari Raya Haji. Memang jalan agak sesak la dengan kereta. Tapi biasalah aku, drive kereta slow and study, kereta pun kereta lama, Proton Wira tahun 1999, nak bawak laju mana pun. Setibanya di persimpangan nak ke Jambatan Pulau Pinang, aku terperasan satu kereta sport kat cermin sisi aku. Aku suruh adik aku yang duduk kat belakang snap kan gambar:

Nampak tak kereta takde bumbung tu?

Tu dia..driver dia siap pakai suit fullface lagi tu..plet kereta PGE1

Gambar kereta daripada belakang

Aku tak tahu pun kereta ni jenis apa sampai la kawan aku dalam Facebook bagitahu yang kereta ni sebenarnya kereta KTM X-Bow, boleh tengok website dia kat sini. KTM ni bukannya Keretapi Tanah Melayu tau, dia sebuah syarikat antarabangsa daripada Austria yang buat motosikal motorcross macam Kawasaki tu.

Gua respek betul kat driver kereta ni sebab dalam bahang kepanasan pukul 3pm dengan jalan jem tapi steady jer bawak kereta siap dengan full gear bagai. Kira okay lagi la, kalau hujan lagi susah.

Apa pun, perjalanan hari itu mengambil masa dekat 10 jam nak sampai ke Ipoh. Itu pun dah potong ikut jalan lama. Memang sekarang ni kalau musim perayaan, bersesak-sesak di jalanraya dalam jem adalah perkara biasa yang tidak dapat dielakkan.

You Might Also Like

0 komen