Hotel Rose Cottage Taman U Skudai Kena Serbu La Pulak

Dah bulan Mac dah pun. Tak sempat aku nak menulis apa yang berlaku dalam bulan Februari, dah masuk bulan baru pulak. Kena catch up dengan pantas ni. So bulan lepas merupakan bulan ke-3 aku mengambil alih tugas yang sepatutnya takde pun dalam profile kerja aku. Tapi memandangkan aku punya kelulusan pun apa jer sangat kalau nak dibandingkan dengan orang lain dalam ofis aku ni, aku terima jer la walaupun gaji aku tetap sama jer pun. Saja la nak try benda baru kan. Tak boleh komen banyak-banyak pasal benda ni sebab nanti timbul gosip lain..haha..

20hb yang lalu, aku dan geng aku Fendi ada tugasan di UTM Skudai JB. So kitorang pun geraklah pagi-pagi pada Monday blues. Sampai kat JB dah tengah hari dah, pergi check-in dulu kat Rose Cottage Hotel Taman Universiti kemudian pergi makan tengah hari dulu siap-siap kat Restoran Mak Jah pastuh buat kerja di CICT UTM. Dah lewat petang baru kitorang balik, terus pergi makan malam Roti Nan Cheese dengan Ayam Tandoori kat Kedai Jalal. Malam tu pulak 1st episod cerita 'Apa Celop' kat TV3. Tengok sampai habis dulu pastu baru balik hotel.

Sampai-sampai kat hotel tu, kitorang lepak-lepak dulu sambil test-test WiFi kat hotel tu. Tengah lepak-lepak tengok Facebook semua pastuh aku baru jer ingat nak pergi mandi, sekali tu ada orang ketuk pintu. Aku pun dengan bertuala (tapi pakai baju lagi la..yapada..) bukak la pintu, rupanya ada aktiviti serbuan sedang dijalankan. Aku pulak lupa nak tanya dan mintak diorang tunjuk kad kuasa ke apa ke, diorang mintak aku kasi IC, aku pun ambik la IC aku pastuh cakap kat Fendi suruh kasi IC sekali. Alih-alih tengok diorang dah masuk dalam dalam bilik kitorang. Ni kiranya pengalaman hampir ditangkap khalwat ke-2 aku la kut, tapi aku dengan member lelaki seofis aku so tak boleh la dianggap khalwat la kan. Kalau yang dulu pulak aku hampir ditangkap khalwat kat hotel murah dekat dengan ofis aku tu dengan bini aku sendiri, so takde masalah apa-apa la.

Aktiviti Serbuan dari bilik ke bilik sedang dijalankan
Sambung cerita. Diorang tanya kitorang "Korang ni student ke? Siap dengan printer semua, tengah siapkan assignment ke?". Kitorang jawab la, "Bukanlah Encik, kitorang ni ada kerja kat UTM". Pastuh Fendi tanya kat anggota tu, "Encik ni polis ke jabatan agama?", dia boleh pulak jawab "Muka saya takde nampak macam jabatan agama ke?", bukan nak jawab soalan. So, kitorang pun tertanya-tanya la sama ada diorang ni betul ke polis atau jabatan agama.

Cuba tengok pegawai ni, siap tumpang duduk lagi atas katil aku:

Selamberia jer lepak dalam bilik kitorang
Ada la sorang pakcik ni tak tahu la bos diorang ke sapa ntah, nampak macam orang kuat diorang siap dengan kumis macam A. Galak masuk bilik kitorang pastuh tanya-tanya la. "Korang tengah buat apa tu? Tengok internet ke?", memang kitorang tengah bukak laptop duk tengok2 Facebook. Sekali tu dia tanya "Ada barang baik tak?", kitorang pun jawab la "Mana ada Encik". Dia tanya balik "Korang nak tahu tak cara nak tengok barang baik punya?", kitorang cakap "Takperlah Encik". Giler ko time-time kritikal camtu boleh pulak nak offer boleh tengok barang baik punya, silap-silap dia saja jer nak trap. Anggota yang duduk atas katil aku tu siap tunjuk lagi IC orang bilik sebelah, katanya pasangan Sarawak kahwin dgn org Sabah, tapi dah kahwinlah.

Lepas habis anggota tu amik nama, IC number dengan alamat (siap komplen lagi cakap apsal korang punya alamat ni panjang-panjang sangat), diorang pun beredar. Takde pulak aku nampak pasangan yang kantoi kat level floor aku tu. Tak tahu la pulak kalau kat level lain ada. Waktu masa tu baru pukul 10.30pm lebih. Dah tengah malam, takde pulak orang datang serbu lagi. Agaknya polis ni ada masa-masa operasi dia kut. Kalau kantoi tu nasiblah kan? Tapi tu la, kacau mood kitorang nak tidur la diorang ni.

Moralnya di sini, janganlah sesekali membuat maksiat.


You Might Also Like

1 komen