Berkunjung Ke Johor Premium Outlet

Wadduh, dah tahun baru 2012 dah rupanya. Pada tahun lepas, aku telah berkesempatan bercuti ke Phuket, Thailand. Waktu kat sana, aku ternampaklah pusat membeli-belah ni:

Premium Outlet Phuket
Aku snap gambar ni pun time aku dalam teksi sapu kat Phuket waktu tu. Pakcik driver teksi sapu tu kata tempat ni hanya orang putih jer pergi jadinya dia tak bawak la aku dgn bini aku ke Premium Outlet ni sebab katanya barang-barang tempat tu mahal. Aku pun 'yer' kan ajer lah. Aku tak tahu pulak tempat ni best sebenarnya bila dengar bos aku duk citer Premium Outlets yang dia pernah pergi kat US dan negara-negara lain.

Baru-baru ni, aku telah ke Johor atas urusan kerja dan ternampaklah Johor Premium Outlets ni betul-betul tepi highway PLUS. Aku tak sempat pun singgah ke situ. 2 minggu lepas aku ada day-trip ke UTM JB pastu time nak balik, ntah macam mana bos aku tiba-tiba pulak teringin nak pergi ke Johor Premium Outlets ni dan ajak la kitorang (aku dan 2 orang rakan sekerja yang lain) pergi melawat.

Bila aku tunjukkan gambar-gambar  kat isteri aku, terus dia berkobar-kobar nak pergi melawat kalau berkesempatan turun ke Johor. Rupanya Johor Premium Outlets ni baru bukak pada 11 November yang lepas.

Premium Outlets merupakan pusat membeli belah yang menghimpunkan pelbagai jenama terkenal dengan penjimatan sebanyak 25% - 65% setiap hari. Kebanyakan barang-barang di sini tiada dijual di mana-mana cawangan lain jadinya itu yang menjadikan tempat ini istimewa terutamanya kepada kaum hawa yang sememangnya meminati barangan berjenama mewah dan menarik.

Terdapat 70 Premium Outlets dengan 57 cawangan di Amerika Syarikat, 1 di Puerto Rico, 8 di Jepun, 2 di Korea, 1 di Mexico dan 1 di Malaysia.

Peliknya, takde pulak Premium Outlets Phuket dalam list kat website Premium Outlets ni. Tapi apa pun, kalau ada peluang melawat tempat ni, jangan lepaskan peluang ni tau. Okay..challuss..

You Might Also Like

0 komen