Nasi Goreng Phuket

Wah..blog post pertama aku tahun 2011 ni. Pembukaan je dah cerita pasal makanan. Tak nak ingat balik pasal 2010 lah, kita cerita pasal 2011 jer. Tapi kalau aku rasa macam nak cerita pasal benda tahun lepas, aku tulis jugak la kalau aku rajin. Awal bulan Januari 2011 hari tu, aku ada pergi melancong. Terima kasih kepada penyumbang tiket kapal terbang iaitu sepupu aku (tak nak letak nama tapi ahli keluarga famili aku kenal la). Kalau tak, memang kena menabung ler aku nak pergi melancong ke luar negara ni.

Tapi sebelum aku cerita pasal kisah melancong aku tu, aku citer dulu la pasal makan. Biasalah, aku ni suka makan tapi badan still keding jugak. Bini aku pun orang cakap sama..hehe..So dipendekkan cerita, habis kerja on the way aku nak pergi rumah Abang Ipar aku di Saujana Utama, aku dan isteri singgah la kat gerai makan di sebelah UiTM Puncak Perdana. Tempat nampak macam happening jugak, memang ramai student. Tengok ni:


Mesti la letak gambar-gambar gadis, gambar jantan apa barang kan? Tak berseri blog hemsem aku ni..muahaha..Tengah nak order makan, sekali aku pun terjumpa la satu pilihan menu "Nasi Goreng Phuket". Wahh..aku memang nak pergi Phuket minggu depannya so boleh jugak aku try makanan dia dulu kat sini. Aku pun order la dan nasi goreng phuket tu pun sampai:


Aku dan isteri order la sekali dengan tom-yam, dah kata makanan Thai kan? Mula-mula rasa, okaylah sebab tengah lapar time tu. Sekali nak habiskan, tak habis pulak. Tom-yam dia pun cam pedas semacam jer. Kesimpulannya, nasi goreng phuket kat Puncak Alam kureng. Tapi aku dah try makan tom yam dengan lauk-lauk kat Phuket, memang meleleh air liur kalau ingat balik terutama sekali tom yam dia. Memang nangis hirup tom yam tu.. :-D

Tapi tu aku citer di lain waktu la. Wokey? Challus dulu..

You Might Also Like

0 komen