Aku Kini Bergelar Suami

10 hari menjelang tarikh nikah aku, walid tak sempat nak bersama. Ummi aku pun tak dapat nak datang saat-saat nikah dan juga majlis perkahwinan aku. Apa nak buat, semua tu suratan takdir ilahi. Apa pun, yang penting aku kini dah bergelar suami sebelum umur aku 30 tahun. Dulu sebenarnya aku nak ikut sunnah nabi, kahwin umur 25 tahun. Tapi mungkin jodoh tak kesampaian lagi, terpaksa dianjakkan 3 tahun kemudian. Siap adik aku kahwin dulu tu..

Aku sebenarnya nak tulis jugak pasal debaran nak akad nikah tu semua, tapi macam malas la pulak nak cerita. Apa pun, alhamdulillah aku sekali lafaz jer. Cuma yang aku perasan, time aku nak akad nikah tu, tok kadi dan juga bapa mertua aku macam tak tengok sangat muka aku. Aku punya la beria buat muka konfiden semua, siap sepupu aku pakaikan make-up foundation lagi kasi cover semua parut jerawat aku. Agaknya diorang tak nak kasi aku nervous kut.

Apa pun, inilah hasilnya:




Berjalan masuk dengan penuh gayanya..haha



Merenung masa depan kewangan aku..



Aku memandang tok kadi, tapi tok kadi duk tengok dokumen pulak..



Aku terima nikahnya..



Perasan tak semua orang pandang bawah??



Sain, jangan tak sain..sijil nikah yang sah ni..



Bagi duit kat bini..



Keluarga baru aku..



Keluar majalah tu wedding aku..ekeke..
Banyak lagi gambar-gambar aku kalau korang nak tengok. Tapi ada dalam Facebook bini aku. Facebook aku, aku tak tahu kenapa aku macam malas nak update sangat.

Setelah lebih 3 bulan kehidupan setelah berkahwin ni, hidup aku takde la huru-hara macam sebelum kahwin dulu. Cuma sekarang ni kalau nak buat keputusan apa-apa, kena rujuk dengan bini dululah. Kang kalau tak rujuk, marah/merajuk la pulak, betul tak?

Adioss..

You Might Also Like

1 komen