Di Kala Tengah Bulan

Aku baru perasan yang ramai orang meng'komen' kat blog aku. Patut ler, aku tak set e-mail notification aku. Aku yang pandai menge 'set-set' ni pun terlupa jugak benda alah blog ni. Sebenarnya aku malas nak tulis ni, tapi dah alang-alang duk setting balik blog aku, aku pun tulis jer la update sikit. Aku sebenarnya ingat nak tulis pasal kursus kahwin yang aku pergi bulan lepas, tapi kang berjela pulak aku taram. So, aku tulis sikit pasal kisah kat ofis lah.

BTW, aku ni bukan kaki gosip ye? Mmmm...ada la jugak aku duk dengar gosip-gosip ni tapi sebagai seorang Jay, aku hanyalah seorang pendengar yang bagus dan bukannya pemberita..haha..4 bulan lepas, aku duduk kat tingkat 2 ofis aku. Setelah bertapuk selama lebih setahun kat situ, aku pun berpindah balik ke tempat/floor time aku mula-mula masuk kerja dulu. Oh yer..Ni aku nak tunjuk gambar time mula-mula tempat aku siap (New Wing):



Gambar ni diambil 12 Januari 2008. Time tu Wing baru ni baru siap di renovate semua. Memang aman sungguh tempat lama aku ni, tido memang best. Air-Cond pun sejuk jer sampai aku bawak jaket mat despatch aku la sebab sejuk sangat. Ahhh...

Banyak jugak la suka duka kat tempat department aku tu. Ni aku tunjuk gambar lagi



Gambar ni bertarikh 29 Januari 2008. Time tu kitorang semua menyambut besday ketua jabatan CFMS, Encik L. Time tu ramai lagi gadis dan juga mak orang yang sporting dan cantik manis dalam jabatan ni. Yang ada dalam gambar kat atas tu semua dah challuss. Aku tak ingat pulak tahun ni ada ke kitorang sambut besday En. L tu. Ajak, ada ke kita mkn kek awal tahun hari tu hah??

Setelah lebih setahun kat New Wing Tingkat 2, semakin ramai staf yang pergi meninggalkan syarikat, akhirnya aku terpaksa menjadi 'bidan terjun' dan ganti seorang staf untuk satu sistem sokongan kepada satu syarikat besar dalam industri air. Aku pun terpaksalah menerima tugasan berat tu memandangkan tiada lagi orang lain yang tinggal dan mampu menjalankan tanggungjawab (Chewah..bangga diri pulak aku..muahaha). Aku akhirnya terpaksa berpindah kembali ke tempat di kala aku mula join syarikat. Masalahnya satu jer la, kalau dulu air-cond dia sejuk sampai aku tak habis-habis nak pergi bilik air jer. Kali ni, aku berpeluh pulak. Laptop aku yang sememangnya dah panas (Aku ingat nak tukar laptop AMD aku ni kepada Intel..tapi modal takde lagi), jadi lagi panas la sampai aku terpaksa beli cooler yang lebih sejuk.

So pada suatu hari, tukang repair air-cond datang. Habis dia godek siling atas kepala aku tu. Tengok ni:



Siap bawak torch tu lagi. Lepas jer diorang dah repair, terasa la sikit sejuknya, tapi tak sejuk sangat pun. Seminggu lepas tu, lebih kurang sama jer air-cond macam sebelum ni tapi ada la sikit sejuk. Diorang tukang repair ni datang lagi. Ntah hapa ntah diorang buat, aku still tak rasa perbezaan pun. Mungkin tempat aku duduk tu tempat 'blind-spot' air-cond kut.

Sebenarnya aku takde poin pun tulis entri ni. Bukannya aku nak komplen ke apa. Saja jer la bercerita-ceriti untuk makluman rakan taulan sekalian. Kalau nak komen apa-apa, dipersilakanlah. Nanti aku kaunter-komen la komen-komen anda sekelian, Ok? Selamat berhujung minggu!

You Might Also Like

1 komen

  1. cian en latip.. korg x celebrate bday dia thn nih. korg mmg x bole harap lar. lebih2 lg ajax. kitorg yg dah blah ni gak baik ati. kekekeke!

    ReplyDelete