Tali Air-Cond Kereta Proton Wira Pulak Putus

Baru sebulan lebih pakai kereta baru yang terpakai, dah ada pulak benda rosak. Kali ni kerosakan dah ada tanda-tanda awal iaitu bunyi macam tali bergesel yang macam minyak takde. Aku pun beria jer la sembur WD-40 nak kasi hilang bunyi. Nak ketatkan tali air-cond, tools pulak takde. Jumaat lepas time balik keje, sampai kat Highway Sg Besi area Desa Petaling, memang bunyi tali kuat tak ingat. Aku buat derk jer, tiba-tiba bunyi bising tu hilang. Aku pun lega la..tapi air-cond dah tak sejuk langsung. Aku pun pelik la. Sampai kat rumah, aku bukak enjin tengok, rupanya tali air-cond dah takde. So, terpaksa la pergi bawak kat pakar.

Ke mana hilangnya tali air-cond compressor aku ni?
Jadinya aku pun pagi-pagi Sabtu pergi terjah kedai AMB Auto Accessories di Jalan Ipoh. Memang kedai ni sejak aku guna Proton Iswara lagi aku hantar repair air-cond kat sini, takde tempat lain. Memang Ah-So kedai ni dah kenal sangat la muka aku. Selain daripada kereta Iswara, Kenari dengan Mercedes pun aku bawak repair kat kedai ni jugak.

AMB Auto Accessories Jalan Ipoh
Yang bagusnya kedai ni, Ambank, Maybank dengan CIMB sederet jer dengan kedai ni. Dalam 3 minit jalan kaki. Jadinya kalau takde duit, sempat lagi la nak pergi cucuk dulu. Bila aku cakap jer kat Apek kedai ni tali aircond hilang, dia gelak jer..demm..

Mekanik Air-cond AMB Auto Accessories
Habis jer pasang tali air-cond baru, aku mintak mekanik tu tukar 2 mentol, 1 mentol kecik kat head lamp, lagi 1 mentol fog light kat bawah. Ntah camner aku ternampak pulak pemegang handphone, aku amik 1. Total repair ganti tali air-cond dan mentol RM35, pemegang handphone RM15.

Grand total repair RM50. Nasib baik baru jer dapat gaji..huhu..adios..

You Might Also Like

0 komen